rant on Alamanda

err, nope...
it's not a complain but rather, this is a compliment...

aku pi laa Alamanda Putrajaya pagi tadi
nak cari kemeja (awyeah uniqlo haha) untuk interview nanti...
then, it's somewhere pukul 2 petang lebih sikit
aku pun, "oh, zohor..."

so, dengan tanpa rasa was-wasnya aku pun terus menapak ke lorong sebelah kedai Famous Amos
(yup, kepada sesiapa yang tatau, surau sepatutnya terletak sebelah kedai ni)
bila sampai jer situ, pintu dia tertutup...
tapi tak kunci
so, tanpa was-was sekali lagi aku pun bukak jer la pintu tu
...
aik?
apasal gelap?

O.O

ah, sudah...
mana nak sembahyang ni?

aku pun pusing la area situ 
kut kut aku yang salah lorong ni...
dan tak, lepas beberapa ketika, aku memang konfem lorong tu betul
jadi... biar betul.

then, aku terdengar ada orang cakap surau dah alih tempat lain...
okayy... "ish, at lease tulis laa kat pintu tu kut ye pun dah alih tempat lain"

then, aku terus menapak te tempat yang dikatakan tu
dan time tu aku baru perasan Alamanda ada letak satu board kat tengah tu
"Surau telah berpindah"
(or something like that)
aku tak sempat capture gambar board tu
tapi, i say thumbs up lah kat management Alamanda tu
sebab kat board tu dia siap tunjuk map dan tulis satu-satu instruction untuk pergi ke sana
the info was very helpful in a way...

so, terus menapak
dan tak macam surau sementara yang lain
this one is very good actually...
ada papan tanda arah ke sana,
jalan pun berbumbung
and surau tu pun not bad either, walaupun berstatus sementara

siap ada tunjuk arah besar lagi... dan if saper saper notice, that "temporary" font dikecilkan... sengaja begitu kah?


papan tanda aras pun ditukar dengan menambahkan "temporary surau" di situ...


ruang suraunya not bad... amat besar untuk surau sementara...

so, wrapping up,
aku rasa sepatutnya semua shopping mall kat Malaysia ni buat surau cam the one dekat Alamanda ni
ni biasanya, surau kat shopping mall kecik, panas, dok jauh ke belakang,
dan, cuma ada satu jer walaupun mall tu besar cam haramm sampai 7-8 tingkat (atau lebih...)

end rant.
thumbs up to the management! one more time!

hilmihisham | aO

No comments:

Post a Comment

fill the think tank!